چگونه در پینگ پنگ حرفه ای شویم؟

بسیاری از علاقه‌مندان به پینگ پنگ دوست دارند بعد از مدتی تمرین و بازی در این عرصه، به یک پینگ پنگ ‌باز حرفه‌ای تبدیل شوند. برای این افراد، همیشه این سوال مطرح است که چگونه در پینگ پنگ حرفه ای شویم؟ خوشبختانه پاسخ‌های علمی و کارشناسانه در این مورد زیاد است. این پاسخ‌ها که حاصل نگاه علمی و تجربی کارشناسان و بازیکنان ماهر است، عوامل متعددی را شامل می‌شوند. در ادامه به برخی از این پاسخ‌ها پرداخته‌ایم و نشان داده‌ایم که چگونه پینگ پنگ باز حرفه ای شویم.

چگونه پینگ پنگ باز حرفه ای شویم؟

به نظر می‌رسد 4 عامل ژنتیک، تربیت، عوامل روانشناختی و عوامل ثانیه در تبدیل شدن افراد به پینگ پنگ باز حرفه ‌ای نقش دارند:

1.   ژنتیک

ژنتک یا استعداد برای دستیابی به برتری در ورزش حیاتی است، استعداد طبیعی حتی نوعی «تقویت نفس» است. اما این بدان معنا نیست که عدم استعداد در پینگ پنگ یا هر ورزش دیگری، مانع رسیدن شما به موفقیت است.

با این حال ژنتیک باعث می‌شود تا به‌جای آنکه مسیر خود را از نقطه A آغاز کنید، از نقطه B حرکت کنید. اگر به پینگ پنگ علاقه دارید و تصور می‌کنید استعداد لازم را ندارید نباید از خواندن این موضوع ناامید شوید. زیرا عواملی مانند انگیزه و تمرین می‌توانند بر این مشکل غلبه کنند. در صورتی که انگیزه کافی را داشته باشید می‌توانید با کمی تمرین به مراحل بالاتر برسید.

2.   تمرین

پینگ پنگ یک ورزش تخصصی است که مهارت در آن حرف اول را می‌زند. ما می‌خواهیم بدانیم چگونه در پینگ پنگ حرفه ای شویم و بخش مهمی از مهارت از طریق تمرین مداوم به دست می‌آید. بنابراین نقش تمرین چه از لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی بسیار مهم است. تمرین می‌تواند شامل تمرین با مربی، دوستان و حتی تمرین به‌صورت انفرادی باشد. در این رابطه راهکارها و لوازم ورزشی خاصی طراحی و عرضه شده است که می‌توانند امکان تمرین انفرادی را برای شما امکان‌پذیر کنند.

 ربات توپ‌انداز از جمله این لوازم است که توپ پینگ پنگ را برای بازی انفرادی شما آماده می‌کند. با این حال نقش مربی نیز بسیار مهم است. یک مربی خوب می‌تواند نکات و مهارت‌های اولیه و مهم پینگ پنگ را به شما منتقل کند. اگر مربی، فاقد تخصص و مهارت لازم باشد، احتمالا تمرینات شما نیز به‌تنهایی کافی نخواهد بود. بنابراین در انتخاب مربی خود دقت لازم را داشته باشید.

3.    عوامل روانشناختی

عوامل روانشناختی می‌تواند طیف وسیعی از موارد مانند تنبلی، عدم تعهد و نگرش ذهنی ضعیف به آموزش و… را شامل شود. خوشبختانه افراد کمی به دلیل مسائل روانشناختی با مشکل مواجه می‌شوند در واقع نقش این عوامل در برابر عوامل ژنتیک و نیز تمرین منظم بسیار کمرنگ است؛ اما در صورتی که این عوامل بر سایر موارد غلبه پیدا کند، می‌تواند به عاملی مخرب تبدیل شود.

برعکس این حالت نیز قابل تصور است. چنانچه گرسنگی برای پیروزی و میل عمیق شخصی برای بهبود نیز اغلب به‌عنوان یک عامل مهم روانشناختی ذکر شده است. بسیاری از ورزشکاران برتر در زندگی عمومی «کمال‌گرا» هستند و هرگز به متوسط بودن راضی نیستند. پس سعی کنید همیشه انرژی لازم را داشته باشید و با افکار منفی خود را محدود نکنید.

چگونه پینگ پنگ باز حرفه ای شویم: عوامل ثانویه

عوامل ثانویه‌ای در اینکه چگونه پینگ پنگ باز حرفه ای شویم می‌تواند شامل مسائل زیادی باشد از جمله فقدان سرمایه‌گذاری گرفته تا کمبود امکانات، عدم دسترسی به مربی خوب و… نقش این مسائل نیز تا حدود زیادی می‌تواند مهم و تعیین‌کننده باشد، اما راه‌های زیادی نیز برای غلبه بر این کاستی‌ها وجود دارد.

با این حال در میان عوامل ثانویه حمایت والدین نقش کلیدی دارد. حمایت والدین در رسیدن افراد به سطح واقعی توانایی‌های آن‌ها مهم است. حمایت والدین می‌تواند شامل اشکال مختلفی از جمله؛ پول، زمان، حمل‌ونقل، استعدادیابی، تشویق، مدیریت، کمک به تغذیه درست و… باشد.

راهنمایی و نکات مفید چگونه پینگ پنگ باز حرفه ای شویم

به نظر می‌رسد نکاتی در چارچوب 4 عامل فوق وجود دارد که توجه به آن‌ها و کار بستن آن‌ها برای پاسخ به این سوال که چگونه پینگ پنگ باز حرفه ای شویم، می‌تواند کمک‌کننده باشد:

·      ویژگی‌های فیزیکی خوب: سرعت، چابکی، قدرت، تناسب اندام، تعادل و… همه این‌ها قابل تمرین هستند

·      تخصص اولیه: شروع تمرین در سن بسیار پایین، هر چه جوانتر باشد بهتر است. نقش والدین در این مورد مهم است

·      تمرینات زیاد: هر هفته ساعت‌ها تمرین کنید و تمرینات خود را به‌طور متناوب افزایش دهید

·      برنامه‌ریزی حرفه‌ای: تمرکز بر جلسات سازماندهی شده، امکانات خوب و استفاده تجهیزات فعلی

·      خود انضباطی: سخت کار کردن، تمرکز کامل روی پینگ پنگ و کنار گذاشتن مسائل حاشیه‌ای زندگی

·      انگیزه درونی: عشق به ورزش و تمایل به بهبود مستمر و رسیدن به اهداف جدید

·      مربي متعهد: شناسایی مربی‌های خوب، داشتن مربی خصوصی در صورت امکان

چگونه پینگ پنگ باز حرفه ای شویم

عواملی که در پاسخ به سوال چگونه در پینگ پنگ حرفه ای شویم مطرح شد جز عوامل مهم در تبدیل افراد به سطح حرفه‌ای است.

شاید بتوان به این لیست موارد بیشتری نیز اضافه کرد؛ اما در هر صرت تمام موارد در قالب این 4 عامل کلی است. اولویت این عوامل با توجه به هر فرد و جایگاه او می‌تواند متفاوت باشد. مهم نیست شما در چه مرتبه‌ای هستید و یا با چه مشکلات و محدودیت‌هایی سروکار دارید.

 آنچه مهم است این است که بتوانید بر مشکلات خود غلبه کنید و سطح توانایی خود را مشخص کنید. بعد از آن می‌توانید با به کار بستن عوامل فوق، به موفقیت کامل برسید. 

نظر دهید

پاسخ دهید

اسپینگ پنگ
Logo
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0
سبد خرید