چگونه راکت پینگ پنگ را تمیز کنیم؟

چگونه راکت پینگ پنگ را تمیز کنیم؟ این سوال ممکن است سوالِ بسیاری از پینگ‌ پنگ ‌بازان و یا صاحبان پینگ‌ پنگ باشد. واقعیت این است که داشتن یک راکت پینگ ‌پنگ باکیفیت برای بازی شما ضروری است.

منظور از راکت یا چوب راکت پینگ‌ پنگ باکیفیت، لزوما یک راکت گران‌قیمت نیست، بلکه بخش مهمی از کیفیت به نحوه نگهداری از راکت یا چوب راکت پینگ ‌پنگ مربوط است. بنابراین برای بسیاری از این افراد این سوال مطرح است که چگونه راکت پینگ پنگ را تمیز کنیم؟ 

چرا تمیز کردن راکت پینگ پنگ مهم است؟

قبل از پاسخ دادن به این سوال که چگونه راکت پینگ پنگ را تمیز کنیم، بهتر است به این مطلب بپردازیم که تمیز کردن راکت چه ضرورتی دارد؟

تمیز یا کثیف بودن راکت روی عملکرد آن تاثیرگذار است.

·      راکت تمیز پیچ بهتری نسبت به راکت کثیف ایجاد می‌کند.

·      تمیز کردن راکت بر دوام و طول عمر آن تاثیر است.

·      راکت تمیز و باکیفیت می‌تواند هزینه کمی داشته باشد. 

و اما برویم سراغ بایدها و نبایدهای تمیز کردن راکت پینگ پنگ و پاسخ این سوال که چگونه راکت پینگ پنگ را تمیز کنیم؟

نبایدهای تمیز کردن راکت پینگ پنگ

 برخی از روش‌های مراقبت از راکت که می‌تواند بر عمر راکت تاثیرگذار باشد استفاده نکردن از روش‌های نادرست تمیز کردن است. از جمله:

·      استفاده نکردن از محصولات تمیزکننده سفت و سخت

شما نباید از مواد پاک‌کننده سفت یا خشن برای تمیز کردن رویه و چوب راکت پینگ ‌پنگ خود استفاده کنید، زیرا ممکن است به راکت شما آسیب بزند. همچنین باید از مایع سفیدکننده و سرکه دوری کنید. این مواد باعث تخریب رویه راکت شما می‌شوند.

·      اسکرابرهای ساینده

هرگز از اسکرابر ساینده روی راکت خود استفاده نکنید. اسکرابرها معمولا خشن هستند و به‌راحتی رویه و چوب راکت شما را تخریب می‌کنند. استفاده از اسکراب تنها تحت شرایطی خاص امکان‌پذیر است.

نکته مهم: همیشه از یک پارچه ملایم یا برس نرم (مانند یک مسواک نرم) برای تمیز کردن راکت خود استفاده کنید. نحوه تمیز کردن باید به‌آرامی صورت بگیرد. از تمیز کردن یا کشیدن بیش از حد برس روی راکت نیز باید خودداری کنید. حتی اگر از تمیز کننده راکت پینگ ‌پنگ استفاده کردید باید به همین شکل عمل کنید.

روش‌هایی که می‌توانیم برای تمیز کردن راکت استفاده کنیم

روش‌های تمیز کردن راکت پینگ پنگ متعدد است که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

چگونه راکت پینگ پنگ را تمیز کنیم؟ با اسفنج و پارچه

هنگام استفاده از تمیز کننده راکت پینگ پنگ همیشه از یک اسفنج ملایم یا پارچه نرم استفاده کنید.

نکته مهم: اگر نیاز به اسکراب دارید، می‌توانید از یک برس نایلونی نرم یا یک مسواک نرم قدیمی برای مقابله با باقی‌مانده‌های سرسخت استفاده کنید.

با آب چگونه راکت پینگ پنگ را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن راکت تنیس روی میز می‌توانید از آب خنک یا گرم شیر نیز استفاده کنید. این روش، بهترین روش نیست، اما ارزان‌ترین روش است.

با تمیز کننده راکت پینگ پنگ چگونه راکت خود را تمیز کنیم؟

بسیاری از تولیدکنندگان پینگ پنگ تمیز کننده راکت پینگ پنگ را که به‌صورت اختصاصی برای پینگ پنگ استفاده می‌شود، عرضه کرده‌اند. تمیز کننده راکت پینگ پنگ با فرمول خاص خود علاوه بر تمیز کردن راکت، رطوبت اضافی نیز وارد رویه یا چوب راکت پینگ پنگ نمی‌کند.

با الکل چگونه راکت پینگ پنگ را تمیز کنیم؟

الکل یک روش عالی برای مبارزه با باقی‌مانده‌های چسبنده راکت پینگ پنگ است، اما نباید به روش اصلی و غالب شما در تمیز کردن راکت پینگ ‌پنگ تبدیل شود. الکل با گذشت زمان، رویه را خشک و در نتیجه تخریب می‌کند. بنابراین، فقط در مواقع ضروری از آن استفاده کنید.

با مایع ظرفشویی چگونه راکت پینگ پنگ را تمیز کنیم؟

اگر نمی‌خواهید پاک‌کننده تنیس روی میز بخرید و آب هم پاسخگوی مشکل شما نیست، از مایع ظرفشویی یا صابون استفاده کنید. البته بهتر است خیلی از صابون و مایع ظرفشویی استفاده نکنید. استفاده از صابون و مایع ظرفشویی را در حد بسیار کم و به‌شکل تدریجی به کار ببرید تا رویه راکت شما آسیبی نبیند.

با جوش شیرین چگونه راکت پینگ پنگ را تمیز کنیم؟

جوش شیرین یک ضد لکه عالی است. می‌توانید هر از چند گاهی از خمیر جوش‌شیرین برای از بین بردن لکه‌های پد پینگ پنگ استفاده کنید. اما هیچ‌گاه از خود جوش شیرین به‌تنهایی استفاده نکنید، زیرا مانند اسکراب می‌تواند به رویه پینگ‌پنگ شما آسیب برساند. 

مراحل تمیز کردن راکت پینگ پنگ

حالا که با روش‌های تمیز کردن راکت پینگ‌ پنگ آشنا شدید، بهتر است مراحل تمیز کردن پینگ پنگ را هم بدانید، این مراحل عبارت است از:

1.   تمیز کننده راکت پینگ پنگ را استفاده کنید

اولین قدم برای تمیز کردن راکت پینگ پنگ این است که یک محلول تمیز کننده را روی راکت پینگ پنگ خود بمالید. (منظور از تمیز کننده راکت پینگ پنگ استفاده از روش‌ها و موادی است که به آن‌ها اشاره کردیم. مانند آب، الکل، جوش‌شیرین و…)

2.   تمیز کننده راکت پینگ پنگ را به‌صورت مساوی به کار ببرید

بعد از به کار بردن تمیز کننده راکت پینگ پنگ وقت آن است که آن را در تمام سطح راکت پخش کنید تا مطمئن شوید که هیچ ناحیه‌ای دست نخورده باقی‌نمانده است.

3.    تمیز کننده راکت پینگ پنگ در طرف دیگر راکت به کار ببرید

راکت خود را برگردانید و مراحل 1 و 2 را تکرار کنید.

4.    راکت پینگ پنگ خود را خشک کنید

در نهایت، باید رویه راکت پینگ پنگ خود را به‌طور کامل خشک کنید. می‌توانید این کار را با تکان دادن راکت یا استفاده از یک حوله مناسب انجام دهید.

چگونه رویه‌های دانه‌دار را تمیز کنیم؟

تمیز کردن رویه‌های دانه‌دار کمی تخصصی‌تر است برای این کار باید پاک‌کننده را در شیارهای بین دانه‌ها قرار دهید. هر برس نرمی این کار را انجام می‌دهد. حتی می‌توانید از مسواک استفاده کنید.

چند بار باید راکت پینگ پنگ خود را تمیز کنید؟

به‌عنوان یک قاعده کلی، تمیز کردن راکت خود بعد از بازی هر جلسه می‌تواند ایده مناسبی باشد. این کار به دوام بالای رویه و چوب راکت پینگ پنگ شما کمک زیادی می‌کند.

چگونه راکت پینگ پنگ را تمیز کنیم

به نظر می‌رسد روش‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم برای مراقبت از راکت پینگ پنگ شما کافی باشد. پیشنهاد ما این است که برای تمیز کردن راکت پینگ پنگ خود از محلول یا اسپری‌های تمیز کننده راکت پینگ پنگ استفاده کنید.

این محلول‌ها مطابق با جنس و مواد به کار رفته در راکت‌های پینگ پنگ ساخته و عرضه می‌شوند. بنابراین قابل‌اطمینان هستند. اسپری‌های تمیز کننده راکت پینگ پنگ در انواع مختلفی هستند که می‌توانید آن‌ها را به‌راحتی در فروشگاه اسپینگ پنگ تهیه کنید.

نظر دهید

پاسخ دهید

اسپینگ پنگ
Logo
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0
سبد خرید